Overslaan en naar de inhoud gaan

FASO ondersteunt en inspireert symfonie- en strijkorkesten!

Motie in kader van de actie voor de Leerorkesten

De Algemene Leden Vergadering van de FASO heeft op 19 april jl  de volgende motie aangenomen.
Daarin besluit de FASO om -in het kader van de lopende actie ten behoeve van de Leerorkesten-  € 1000 te doneren ten behoeve van de Stichting Leerorkesten.

De motie luidt als volgt:

 

De Federatie van Amateur Symfonie-  Strijk-Orkesten (FASO) in vergadering bijeen ter gelegenheid van de Algemene Leden vergadering op 19 april te Leiden,

gehoord het verzoek van de Stichting Leerorkesten om financiele steun zodat meer kinderen de gelegenheid krijgen om een muziekinstrument te bespelen,

overwegende

dat het bespelen van een muziekinstrument bijdraagt aan de positieve ontwikkeling van elk kind,

dat samenspelen (in een orkest) verbindt (motto van de FASO) ,

dat die verbinding bijdraagt aan meer samenhang en saamhorigheid  in de samenleving,

overwegende voorts

dat de amateur orkesten in Nederland er belang bij hebben dat meer mensen een instrument bespelen en dat vooral ook samen willen doen,

besluit

De Stichting Leerorkesten een bedrag van € 1.000 ter beschikking te stellen
en dat bedrag ten laste te brengen van de algemene reserve van de federatie.

 

Leiden, 19 april 2026

 

 

 

Eddy Tulp                                         Annick Wyghel
voorzitter                                          secretaris